3.18 Almanya Türkleri’nin Program Tercihleri Araştırılmalıdır

Almanya Türkleri’nin hangi kanallarda hangi programlarını daha fazla izledikleri bilinmemekte veya sürekli olarak takip edilmemektedir. Belli dönemlerdeki araştırmalar sürekli yapılmadıklarından yetersiz kalmaktadır[24]. Araştırma şirketleri genellikle, Almanya’da yaşayan AB vatandaşı olmayan insanları değerlendirmeye almamaktadır. Almanya’da bu tip araştırmaları yürüten Nürnberg merkezli piyasa araştırmaları şirketi (GfK), toplumun her kesimini kapsayacak bir araştırmanın çok pahalıya mal olacağını ileri sürmektedir. Dolayısıyla, AB vatandaşı olmayan 4,5 milyon göçmen kökenli televizyon izleyicisinin program tercihleri istatistiklere yansımamakta, aynı şekilde AB vatandaşı olmayan Almanya Türkleri de medya araştırmalarında göz ardı edilmektedirler. Bertelsmann Vakfı’nın, Çalışma ve Sosyal Politika Araştırmaları Bürosu’na (BASS) 2008 yılında yaptırdığı bir araştırmaya göre, Alman toplu-muna yeterince entegre olamayan, dil, eğitim ve sosyal konularda yetersiz kalan göçmenlerin devlete maliyeti her yıl 16 milyar avroyu bulmaktadır. Bu durumda açıktır ki, Almanya’da gerçekleşemeyen uyum, GfK’nın olası giderlerinden çok daha pahalıya mal olacaktır.

Sonuç olarak Almanya Türkleri’nin hangi programları izledikleri GfK tarafından ölçülmeli ve medya politikalarının hazırlanmasında bu veriler dikkate alınmalıdır. Almanya Türkleri’nin medyadan beklentilerinin belirlenmesinde, yine bu kesimi temsil eden sivil toplum örgütlerinin bilgi ve birikimlerinden faydalanılmalıdır.




[24]Interkultureller Austausch in den Programmen des WDR und der ARD unter besonderer Berücksichtigung der Zielgruppe der Migranten, 2003.