2.13 Türk Firmalar Etnik Pazarlama Alanında Alman Medyasından Faydalanabilirler

Etnik pazarlama (Ethno Marketing) bir ülkede hedef kitle olarak seçilmiş, belirli etnik kökenli kişilere yönelik pazarlama çalışmalarını kapsamaktadır. Bu hedef kitleye yönelik yapılan reklam, halkla ilişkiler ve promosyon çalışmalarında, hedef kitlenin kültürel alışkanlıkları ve tüketim biçimleri göz önünde bulundurulur. Günümüzde etnik pazarlama, büyük ölçüde televizyon reklamları ve programları aracılığıyla yapılmaktadır.

Araştırmalara göre, Almanya’da yaşayan Türkler’in yıllık tüketim gideri 15-18 milyar avro civarındadır. Yine bu araştırmalara göre Türkler, aylık ortalama net hane gelirlerinin (yaklaşık 2.120 avro) %97’sini Almanya’da harcamaktadırlar. Bu potansiyeli gören firmalar, mallarını Almanya’daki Türk tüketicilere tanıtmak ve satmak üzere, medyada etnik pazarlamaya yönelmişlerdir. Almanya’daki bu etnik pazara ilk yönelen Alman otomotiv firmaları olmuş, bunu banka ve bankacılık hizmetleri veren kuruluşlar izlemiştir. Türk toplumunun daha ziyade genç bir nüfusa sahip olması ve dinamik bir tüketici kitlesi oluşturması, tekstil, otomotiv, bankacılık, sigorta ve gayrimenkul alanlarında etnik pazarlamaya yönelen Alman kuruluşlarının sayısını her geçen gün arttırmaktadır.

Alman firmaları Türk tüketicilere ulaşmak için, bu ülkede 40 yıla yakın bir geçmişi olan Türk medyasının imkanlarından faydalanarak reklamlar vermekte iken, buna karşın Almanya’daki Türk firmaları Alman medyasını etnik pazarlama için pek kullanmamaktadırlar. 2007 yılı Ağustos ayı itibarıyla, sayıları 70 bin 300’ü bulan ve toplam yıllık ciroları 32,7 milyar avroya ulaşan Türk girişimciler, etnik pazarlama amacıyla Türk medyasına çeşitli reklamlar vermektedirler. Türk firmalarının etnik pazarlama alanında aynı şekilde Alman medyasından da faydalanmaları, yeni pazarlar ve yeni fırsatlar yaratılmasına imkan sağlayabilir.