2.10 Türk ve Alman Televizyon Kurumları Arasındaki İşbirliği Geliştirilmelidir

Kısa bir süre öncesine kadar Almanya‘daki Türk ve Alman medyaları birbiri ile ilişkisiz olarak, yan yana faaliyet göstermekteydiler. Daha önce medya kurumları arasında iş birliği sayısı çok kısıtlı iken, 2007 yılı Haziran ayında Almanya'nın İkinci Devlet Televizyonu ZDF ile Doğan Yayın Holding (DYH) arasında sağlanan işbirliği doğru yönde atılmış önemli bir adımdır. Bu işbirliği kapsamında, DYH'nin Avrupa'ya yönelik yayın yapan 'Euro D' ve 'Euro Star' televi-zyonlarında, ZDF'in 'Heute in Europa' (Avrupa'da Bugün) adlı haber kuşağı ile çocuklara yö-nelik 'Logo' adlı programlarının yayınlanmasına karar verilmiştir. Bu işbirliği sayesinde, Almanya Türkleri’nin büyük bölümünün izlediği 'Euro D' ve 'Euro Star' televizyonları üzerin-den, büyük bir kitleye düzenli şekilde Almanca programlar sunulacaktır. Aynı şekilde, ZDF’in de yayınlarında bundan böyle Türk-Alman ortak yapımlarına yer vermesi Almanya Türkleri tarafından arzu edilmektedir.

Buna ek olarak 2008 yılı Ağustos ayında, bu kez ZDF ile TRT arasında bir işbirliği anlaşması imzalanmıştır. Anlaşma ile iki kurum, hazırladıkları program, belgesel ve filmleri karşılıklı ola-rak kullanabilme kararı almışlardır. Bu gibi işbirliklerinin artması ve Almanya Türkleri’ne yönelik programların kalitesinin yükseltilmesi büyük önem taşımaktadır.

Yine yukarıda sözü edilen WDR araştırmasına göre, Almanya Türkleri sinema, belgesel, bilim, spor gibi konularda daha çok Alman kanallarını tercih ederken komedi, müzik, talkshow ve aile programlarında Türk kanallarını tercih etmektedirler. Bu durumda, Alman ve Türk televizyon kanallarının birbirlerini tamamlayıcı programlar sunması faydalı olacaktır .